• وبلاگ : سرايم بوانات
  • يادداشت : عکس هايي از پل دارمه
  • نظرات : 0 خصوصي ، 11 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + رامين 
    من ساکن تهرانم.دانشجوي مکانيک دانشگاه زنجانم.شيدان و دبستان حکيم جايي بود که پدر من تو همونجا رشد کرد و خلبان ارتش شد.افتخار ميکنم شيدانيم و سرايم بواناته......
    webe ghashanghi dari azizam
    پاسخ

    ممنونم
    سلام وبتان عاليست عاليتر باد.
    پاسخ

    ممنون از حسن نظرتون
    عکسهاي جالبي بود.
    + رحماني 
    سلام خدا را شاکريم ولي بايد شاکر واقعي باشيم تا شاهد نزول رحمت الهي بر سرزمين روح و جان مرده باشيم.
    + غريبه 
    سلام درسالهايي دوردريکدوره زماني چندساله درديار شما زيسته ام.با اين طبيعت زيباو مردم خونگرم اما هرگز نتوانستم به آن سرزمين انس بگيرم وزندگي کنم.نميدانم چرا روزهاوشبهايش برايم اينقدر دلگير وغم انگيز مي گذشت.هميشه ميانديشم سالهاي زندگيم در بوانات سالهاي ازدست رفته است.من هرگز نتوانستم انجارادوست بدارم درحاليکه اعتراف مي کنم زيبابودو مردمي خونگرم داشت.به پاس سالهاي اقامت در سرزمين شما ويادگاري که درانجابرايم مانده به شما سلام ميدهم وبرايتان بهترينها راآرزومي کنم.
    + امير حسين يزدي 
    درود . عکسها رو ديدم. جالب هستن. هر چند که گوشه کوچکي از زيباييهاي بوانات رو نشون ميدن ولي آدم رو ياد قديم ترها ميندازن . من از آبسالي خوشحالم و سپاسگذار.
    هو الحق
    باعرض سلام و خسته نباشيد خدمت سرکار عالي و عرض تشکر به جهت صرف نمودن وقت گرانبهايتان در راستاي شناساندن بوانات به تمامي هم ميهنان عزيز
    متاسفانه بوانات اين نگين سبز شمال فارس در طول ساليان دراز بسيار کم مورد توجه قرار گرفته و همين امر موجب شده تا حتي مسئولين شهرستان نيز انگيزه اي براي بهبود بخشيدن به اين خطه نداشته باشند .متاسفانه و بسيار متاسفانه مردم شهرمان نيز کمترين توجه و علاقه اي نسبت به سرنوشت خود و شهر ندارند و بدا به حال سرزميني که مردمانش آن را تنها و به حال خود رها کنند.بوانات در طول سالهاي طولاني خشکسالي خسارات بسياري را متحمل شد اما خداوند رحمان با نزول باران رحمت خويش بر شهر و ديار ما در اين سال پر برکت بار ديگر اميد را در دل مردم زنده نمود.لطفش بي پايان باد
    عذر خواهم که با زيادي عرائضم وقت شما را گرفته موجب کسالت خاطر شما شدم.باز هم متشکرم يا حق
    پاسخ

    ممنون.متاسفانه چنين مسائلي هست. انشالا که اين سالها و اين بي توجهي ها هم بگذرد...
    + منصور 


    تدوين کتاب "نخستين اموزگار زبان فارسي" توسط استاد دانشگاه پيام نور بوانات

    کتاب ميرزا محمد باقر بواناتي نخستين آموزگار زبان فارسي توسط هيئت علمي دانشگاه پيام نور بوانات به چاپ رسيد.

    به گزارش روابط عمومي دانشگاه پيام نور بوانات، اين کتاب که با مقدمه و شرح و تحليل دکترمحمود کمالي عضو هيئت علمي دانشگاه پيام نور بوانات به چاپ رسيده است در مورد شخصيت، زندگي نامه و آثار ميرزا محمد باقر بواناتي از شخصيت هاي مشهور بوانات است .

    ميرزا محمد باقر بواناتي ملقب به ابراهيم جان معطر در سال 1247 در بوانات به دنيا آمد و به گفته ادوارد براون نويسنده کتاب تاريخ ادبيات ايران، او نخستين آموزگار زبان فارسي است که در لندن به آموزش زبان فارسي پرداخته است و استاد تفسير و مباحث ديني بوده است و افرادي مانند شيخ محمد عبده مفتي مصري و احمد مدحت روزنامه نگار و نويسنده اهل ترکيه از شاگردان او بوده اند و همچنين از دوستان نزديک سيد جمال الدين اسد آبادي بوده است .

    ميرزا محمد باقر بواناتي داراي کتابي به نام شميسه لندنيه و سديره ناسوتيه است که اين کتاب توسط دکترمحمود کمالي عضو هيئت علمي دانشگاه پيام نور بوانات تصحيح و شرح شده است .

    دکتر کمالي در مورد علت چاپ اين کتاب مي گويد: با توجه به اينکه از ميرزا محمد باقر در بين مردم بوانات به عنوان مردي بزرگ ياد مي شود و کتابي مستقل در اين زمينه در دسترس نبود تصميم به اين کار گرفتم .

    رئيس دانشگاه پيام نور آباده همچنين خاطر نشان کرد: براي چاپ اين کتاب از نسخه هاي خطي کتابخانه آستان قدس رضوي و کتابخانه مرعشي نجفي قم استفاده شده است، شايان ذکر است براي قسمتي از زندگي نامه ايشان کتابي از آمريکا تهيه شد که در ايران موجود نبود و نيز از يک نسخه خطي از دانشگاه کمبريج انگلستان با حاشيه نويسي ادوارد براون استفاده شد.
    منبع خبر:
    http://pnufars.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=1932:1391-03-30-07-28-37&catid=99:1390-07-12-08-11-36&Itemid=50

    پاسخ

    ممنون بابت اطلاعات خوبي که دادين!

    سلام

    از سايت من هم بازديد و لينک بگذاريد

    bavanatiha.blogfa.com

    bavanatiha.persianblog.ir

    + حسين 

    هوالمحبوب

    با سلام ودرود خدمت همه بواناتي هاي عزيز

    بنده حقير حسين هستم 1مهندس عمران که ساکن شيراز زيبا هستم اما اصالتا بوباناتيم وبه بواناتي بودنم افتخار ميکنم

    خوشحال ميشم که با دوستان و عاشقان اين خطه پاک وسبز آشنا بشم

    باشد که همگي احساس مسئوليت کنيم و مام وطن بوانات را در يابيم

    اين شماره تماس و ايميل بنده است...

    hosein.rs@gmail.com

    09171003403

    اگرلطف کنيد و از اونجا برام عکس بفرستيد ممنون ميشم....

    سربلند وپيروز باشيد

    ياحق